Mindfulness

Mindfulness


Emelie Bystedt är utbildad steg 1 instruktör hos Mindfulnesscenter och har även gått påbyggnadsutbildningarna mindfulness på arbetsplats och mindfulness i naturen.


www.mindfulness.se


Några effekter av Mindfulness:


Stress - Mindfulnessträning gör att du kan minska onödig stress, samtidigt som du återhämtar dig effektivt.


Sömn - Mindfulness hjälper dig att sova bättre. Du somnar snabbare och får en lugnare nattsömn med färre avbrott.


Smärta - Mindfulnessträning kan hjälpa dig hantera din smärta och den oro och stress som ofta följer, på ett bättre sätt.


Mindfulness kan även hjälpa till bättre fysiskt och mentalt välbefinnande, större glädje och tillfredsställelse, ökad förmåga att hantera tidspress etc.

.

Mindfulness  - ridskola Hästravaganza
Mindfulness  - ridskola Hästravaganza

Lördag 17/7 

Mindfulness i naturen 12.00-16.00

Kom och upplev mindfulness i naturen.

Under dagen utforskar vi och tar in naturen genom våra sinnen.

Vi kommer att gå max 4 km i ett lugnt tempo. Terrängen är varierande med stigande partier och smala stigar med ibland lite leriga förhållanden. Bra o oömma skor efter väder behövs.

Dagen är Coronaanpassad, då max antal deltagare är 8 st och vi håller avstånd mellan varandra under dagen.


Att vi mår bra av att vara i naturen är inget nytt. Forskning visar att om du tillbringar mer tid i naturen kan du få positiva effekter på din hälsa som minskad stress, sänkt blodtryck, förhöjt immunförsvar, minskad ångest, bättre kognitiv förmåga, mer kreativitet och ökad livsglädje. Mer tid i naturen kan också förebygga depression och utmattningssyndrom. Tyvärr har många tappat kontakten med naturen och kan behöva guidning för att återerövra den. Vi behöver naturen på ett lite annat sätt än när vi bara tar snabba promenader och pratar eller lyssnar på poddar eller musik under tiden. Under den här halvdagen får du genom Mindfulnessövningar utforska naturen med dina sinnen och kanske upptäcker du något nytt? Varmt välkommen!

Pris:500kr/person


Ta med:

Kläder efter väder

Oömma skor

Någon varm tröja att ta på om du blir kall efter någon övning. (Vi kommer att ibland göra sittande/ ev liggande övningar.)

Något att dricka

Något matigt att fika.

Vatten

Sittunderlag

Insektsmedel

Vi har helst, om möjligt, mobilen avslagen under dagen.

Anmälan är bindande men kan överlåtas.


Vi erbjuder:


Kombinationskurs ridning & mindfulness


Till höstterminen finns det möjlighet till både helgkurs 2 dagar och terminskurs där vi kombinerar ridning och mindfulness en gång i veckan.


Gå ner i varv, var här och nu, fokusera på kroppen och andningen både på och av häst.



Mindfulnesskurser


* Olika varianter är möjliga t.ex:


* Prova på mindfulness 2-dagar


* Föreläsning om mindfulness


* 8-veckorskurs/ 12 veckorskurs och terminskurs där det är 1 träff per vecka.


Mindfulness på arbetsplatsen


För ledningsgrupper och arbetsgrupper


Att träna mindfulness på arbetsplatsen innebär att effektiviteten och produktiviteten ökar, samtidigt som medarbetarna känner sig mindre stressade, får ökat fokus, utvecklar sig själva och fungerar bra såväl i arbetslivet som privat.

För mer info och offert mejla oss.